Frisbee battle!
Algemeen (per organisatie)
- Duur – 30 minuten
- Deelnemers – min. 6 / max. 12
- Afmeting – Afstand tussen startlijn en eerste hoepel: 7 meter
Materiaal
- Pion 16x (4x geel, 4x rood, 4x blauw, 4x groen)
- Hoepel 12x (3x geel, 3x rood, 3x blauw, 3x groen)
- Dopje 8x (2x geel, 2x rood, 2x blauw, 2x groen)
- Frisbee 4x
Organisatie
De groepjes starten achter de werplijn
Aandachtspunten
- De frisbee moet de hoepel raken (dat is voldoende)
- Gooien moet van achter de werplijn
- De gooier moet zelf de frisbee terughalen
- De hoepels mogen niet verplaatst worden
Plattegrond


Oefenstof
Oefening
De kinderen proberen, vanaf het startsein van de spelleider, de kleurcode te gooien. Deze code wordt door de spelleider gemaakt. Een kleurcode kan bijvoorbeeld zijn: geel-rood-groen-blauw. Deze volgorde moet aangehouden worden. De kinderen in het groepje gooien om de beurt, dus na iedere worp een nieuwe speler. Als de goede kleur wordt gegooid, dan legt de spelleider deze kleur pion om en gaat het groepje voor de volgende kleur. Het team dat de code als eerst kraakt wint het spel.
Eenvoudiger: de volgorde van kleuren hoeft niet te worden aangehouden.
Uitbouw 1: De spelleider maakt een langere code van 5 tot 8 kleuren (dubbele kleuren is dus mogelijk)
Uitbouw 2: De spelleider houdt op een briefje bij wat de code is, maar de kinderen kennen de code niet. Na de worp in een hoepel horen zij van de spelleider of de gegooide kleur goed is of niet.