JONG / Scoren! – Kern

Mik-bal

Algemeen (per organisatie)

  • Duur – 30 minuten
  • Deelnemers – min. 6 / max. 12
  • Afmeting – Afstand hele veld: 5 bij 10 meter. 
  • Afstand hoepel van achterlijn: 2 meter / Afstand tussen hoepel en cirkel dopjes: 1 meter

Materiaal

  • Dopje 22x (12x blauw, 5x geel, 5x rood)
  • Hoepel 2x
  • Bal (klein) 1x
  • Lintjes 6x

Organisatie

Er zijn 2 teams. 1 team heeft een lintje om.
Bij een oneven aantal, is er 1 kameleon. Dit kind hoort altijd bij de aanvallende partij.
(Dit kind wisselt dus bij een onderschepping van team).

Aandachtspunten 

Slingerworpen zijn verboden

  

Plattegrond 

Oefenstof

Oefening

Probeer met je team een punt te scoren. Een punt scoor je door de bal op de grond in de hoepel te mikken.

Spelregels:

  • Binnen de cirkel van dopjes mag niemand komen
  • Je mag elkaar niet aanraken
  • Je mag niet lopen met de bal
  • Als er is gescoord, krijgt het andere team de bal uit vanaf de middenlijn
  • Als de bal onderschept wordt, mogen zij direct door met een tegenaanval