JONG / Gaan! – Inleiding

Auto-tikkertje

Algemeen (per organisatie)

  • Duur – 15 minuten
  • Deelnemers – min. 6 / max. 12
  • Afmeting – rechthoek van dopjes: 3 bij 8 meter

Materiaal

  • Stip 11x (aantal deelnemers -1)
  • Hoepel 4x (1x rood, 1x geel, 1x groen, 1x blauw)
  • Lintje 1x
  • Dopje 8x

Organisatie

Er is 1 tikker. De andere kinderen staan in het veld met een stip in hun handen (= stuur).
Naast het veld liggen 4 hoepels achter elkaar (= wasstraat)

Aandachtspunten 

Pas de grootte van het veld aan wanneer dit nodig is

  

Plattegrond 

Oefenstof

Oefening

De tikker probeert de auto’s te tikken. Als je niet bent getikt, moet je door de ‘wasstraat’. Dit doe je door elke hoepel over je heen te halen. Daarna mag je weer meedoen met het spel. Na 2 minuten wordt er een andere tikker gekozen. Ben je wel getikt dan ga je door de ‘garage’ (om je auto te repareren).

Uitdagender voor de lopers:

  • Smaller speelveld
  • De tikker mag ook naar voor en achter bewegen i.p.v. alleen naar links en rechts