8+/ Gaan! – Inleiding

Razen in de rondte

Algemeen (per organisatie)

  • Duur – 15 minuten
  • Deelnemers – min. 6 / max. 12
  • Afmeting: een cirkel met diameter van 3 meter

Materiaal

  • Bal 6x

Organisatie

Er worden twee teams gemaakt en van beide teams start er één speler bij de cirkel zij staan recht tegenover elkaar.

Aandachtspunten 

  • Er mag pas begonnen worden wanneer spelleider het startsignaal geeft, dan start ook de tijd
  • Spelers mogen niet binnen de cirkel komen
  • Tikken betekent direct einde wedstrijd

  

Plattegrond 

Oefenstof

Oefening

De kinderen beginnen op het startsignaal van de spelleider. Er is één tikker en één wegloper. De spelleider houdt de tijd van 20 seconden in de gaten en wanneer het als tikker lukt om binnen deze tijd de wegloper te tikken dan krijgt hij/zij een punt. Deze punten worden opgeteld bij het ‘teamtotaal. Hierna volgen twee nieuwe spelers van beide teams.

Makkelijker voor de tikker:

  • Cirkel kleiner maken
  • De tikker mag één keer oversteken

Moeilijker voor de tikker

  • Cirkel groter maken
  • De wegloper mag één keer oversteken