4+/ Knallen! – Kern

De indringer

Algemeen (per organisatie)

  • Duur – 10 minuten
  • Deelnemers – min. 6 / max. 12
  • Afmeting – vrije ruimte

Materiaal

  • geen

Organisatie

De kinderen houden elkaar goed vast in een grote kring en één speler staat daarbuiten

Aandachtspunten 

  • Niet aan kleding getrokken worden
  • Stop! = direct stoppen
  • De voeten moeten aan de grond blijven van de kinderen in de kring

  

Plattegrond 

Oefenstof

Oefening

De indringer staat buiten een kring van kinderen die een soort muur vormen. De indringer wil deze kring binnendringen door een geschikt gat te vinden. Dit doet hij/zij, al rondrennend, om zich er vervolgens tussendoor te wringen en het midden te bereiken. De indringer krijgt 30 seconden de tijd.

De kinderen in de kring moeten goed samenwerken door de heupen tijdig tegen elkaar dicht te drukken en rond te bewegen met elkaar.

Wanneer een kind is binnengedrongen dan mag de volgende deelnemer het proberen.

Er kan gespeeld worden met de tijd om het makkelijker of moeilijker te maken.